Wymiana części w aucie

piecznie poruszać. Niektóre z nich są niewielkie i nie wymagają nadzwyczajnych środków, ale inne mogą sprawić, że auto przez długi czas nie będzie nadawało się do użytku. W zależności od rodzaju usterki, możemy naprawić ją sami lu

Wymiana części w aucie

Jak zająć się naprawą samochodu?

Często nasze samochody ulegają awariom, które mogą znacznie ograniczać naszą swobodę oraz sprawiać, że nie możemy się nimi komfortowo i bezpiecznie poruszać. Niektóre z nich są niewielkie i nie wymagają nadzwyczajnych środków, ale inne mogą sprawić, że auto przez długi czas nie będzie nadawało się do użytku. W zależności od rodzaju usterki, możemy naprawić ją sami lub powierzyć odpowiedniemu specjaliście i w obu przypadkach powinniśmy przygotować się na konkretny koszt naprawy. Jedne z nich będą bardzo niskie i nie przyniosą nam niedogodności, a inne mogą zrujnować nasz portfel. Jeśli koszty naprawy będą bardzo wysokie, warto zastanowić się, czy bardziej nie opłaci się wymiana samochodu na nowszy model.


O zaletach silnika iskrowego

Zaletami silnika iskrowego są:

łatwy rozruch niezależnie od temperatury zewnętrznej silnika,
dobra szybkobieżność (szybka reakcja na "dodanie gazu"),
łatwość uzyskiwania wysokich obrotów pracy,
stosunkowo wysoka uzyskiwana moc,
dość lekka konstrukcja,
niezbyt skomplikowana konstrukcja układu zasilania.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym


Encyklopedycznie o tłoku silnika

Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem.

Tłok spełnia wiele zadań:

uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni),
przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego,
prowadzi górną część korbowodu.

W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy. Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji. Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego. Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)



© 2019 http://inkubator.katowice.pl/