Uczciwość mechaników samochodowych

iem. Antiblockiersystem; ang. Anti-Lock Braking System) ? układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego. System ten jest zaliczany do grupy systemów

Uczciwość mechaników samochodowych Należy znaleźć rzetelnego mechanika, ponieważ to jedyna droga, by naprawić nasz pojazd właściwie i rzetelnie. Jak znaleźć warsztat i na co uważać?

Wikipedia o ABS

ABS (niem. Antiblockiersystem; ang. Anti-Lock Braking System) ? układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego. System ten jest zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems). Jego bezpośrednim rozwinięciem są systemy ASR. Jest on również wykorzystywany jako element składowy bardziej rozwiniętych systemów jak ESP czy Adaptive Cruise Control.

ABS zapobiega zjawiskom występującym po zablokowaniu kół, takim jak ściąganie samochodu w bok, wirowanie samochodu, utrata kontroli nad kierowaniem samochodem. Długość drogi hamowania pojazdu wyposażonego w system ABS w porównaniu do identycznego pojazdu bez tego systemu uzależniona jest od kilku czynników, takich jak: warunki zewnętrzne oraz umiejętności kierowcy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)


Uwaga. Nieuczciwy warsztat

O uczciwości i warsztatach samochodowych słyszy sie wiele różnych historii, niektóre śmieszne, a inne wręcz przerażające. Jednak na szczelnie wiele z nich ma nie wiele wspólnego z prawdą, a jedynie na niej bazują. Z drugiej strony faktem jest, że są warsztaty, które specjalnie uczciwością nie słyną k na takie trzeba uważać. Do niedoświadczonego i świeżego posiadacza auta, wiedza jak trafić na dobry warsztat może być na wagę złota.

Pieniądze, które można utopić na naprawy samochodu w mało rzetelnym warsztacie mogą osiągnąć na prawdę pokaźną sumę. Na czym się najczęściej oszukuje? Na częściach samochodowych, które niby są nowe a w praktyce są jeszcze gorsze niż te które były wcześniej. Często tez oszukuje sie na dodatkowych usterkach, które oczywiście nie miały miejsca.


Starszy rocznik i jego naprawa

Prawie każdy właściciel pojazdu mechanicznego był kiedyś w warsztacie, nie ważne czy z dużą czy małą usterką. Wydaje się, że największy problem jest ze starymi autami, jak miałem np. ja. Posiadałem starego Fiata UNO, którego naprawy pochłonęły łącznie trzykrotność wartości tego auta, a i tak jeszcze dużo trzeba by w niego zainwestować. Rozrząd, skrzynia biegów, silnik, w sumie każda ruchoma i nieruchoma część auta była do wymiany lub naprawy.

Sporo warsztatów później stwierdziłem, że przy takim obrocie spraw zbankrutuję zanim doprowadzę to auto to ładu. Sporo warsztatów, twierdząc, że dokonało naprawy, nawet nie kiwnęli palcem. Inni wymieniali stare części na jeszcze starsze i używane komponenty, przez które auto działało jeszcze gorzej niż przed naprawą. Ogólnie tragedia na czerech kołach. Auto ostatecznie wylądowało na złomie.



© 2019 http://inkubator.katowice.pl/